Sunday, August 20, 2017

Shaklee Collagen Powder Minuman Kolagen Terbaik & Berkesan

Sebut je pasal kolagen kompem semua orang akan tertumpu kepada kecantikan. Jadi, hari ini Cik Dila nak memperkenalkan kepada semua tentang produk Shaklee yang diberi nama Shaklee Collagen Powder. Kalau kita tengok sekarang ni ramai yang amalkan kolagen untuk kulit tegang, awet muda dan kulit cerah.Tapi adakah kita pasti kolagen yang kita amalkan itu selamat untuk tubuh badan kita?
Kalau nak tahu,  sebenarnya kolagen di ambil dari sumber haiwan seperti lembu,  ayam dan ikan. Kolagen takde dalam tumbuhan ye. Jom kita tengok kenapa kena pilih kolagen yang terbaik macam Shaklee Collagen Powder ni.  

kolagen Shaklee dalam bentuk serbuk. 
1 kotak ada 15 sachet.


Apa Manfaat Kolagen? 

Selalu orang makan kolagen untuk kecantikan tapi sebenarnya manfaat kolagen yang utama adalah untuk kesihatan sendi.Kolagen dalam tubuh akan semakin susut seiring dengan meningkatnya usia. Sebab itu manusia memerlukan kolagen untuk memastikan kesihatan sendi dalam keadaan baik.  Tak lah nanti semakin berumur,  kita dah tak dapat nak sujud,  rukuk dan melakukan ibadah  dengan betul. Selain itu juga kolagen diperlukan untuk kuku,  rambut dan kulit yang sihat. 

KENAPA KENA PILIH COLLAGEN POWDER SHAKLEE?
 
1. Sumber yang halal.
Shaklee mengambil kolagen dari sisik ikan merah laut dalam yang mana sumbernya sudah tentu halal kerana tak perlu risau isu di sembelih atau tidak kerana menggunakan sisik ikan.  Sebagi umat Islam kita wajib pastikan kolagen kita makan tu adalah dari sumber yang halal.

2. Kesihatan. 
Sisik ikan mempunyai kolagen dalam molekul yang besar.  Oleh sebab Shaklee sentiasa akan pastikan semua produknya selamat untuk pengguna, Shaklee mengambil langkah memperhaluskan molekul kolagen dengan menambah  laktobasilus asidofilus probiotik agar mudah diserap semaksima mungkin dalam tubuh manusia. 
Risiko yg terjadi apabila molekul dalam kolagen besar,  badan tak dapat serap dengan baik menyebabkan kolagen ini akan berlegar-legar dalam badan dan tersangkut kat mana mana yang bahagian dalam badan dan akhirnya terkumpul menjadi ketumbuhan dan ketumbuhan ini dikenali sebagai FIBROID! Haa,  takut tak?  Sebab itu jangan sembarangan makan kolagen jika belum pasti selamat sebab takut penyakit lain pulak yang datang tak tentu pasal.

3. Kecantikan
Sebenarnya kolagen lebih diperlukan untuk sendi. Oleh kerana orang sekarang sangat sukakan kolagen untuk kecantikan, maka shaklee telah menambah Vitamin  C dan Vitamin B yang berfungsi untuk menyerikan serta mencerahkan kulit.Sebab itu kalau kita perhatikan orang yang amalkan Shaklee Collagen Powder insyallah dalam masa 2 minggu dah nampak perubahan.  Ini pentingnya molekul yang kecil untuk mudah di serap oleh badan dan juga peranan vitamin C dan vitamin B  untuk kulit.

4 kotak kolagen Shaklee Insyallah dapat membaiki :
- kelembapan kulit
- kekedutan kulit
- keserian kulit
- kelembutan kulit 


Bagi anda yang ingin mendapatkan Shaklee Collagen Powder, pastikan anda dapatkan dari team terlatih macam Cik Dila sendiri dari team #SuperStarzFamily & #BuildByMe untuk konsultasi terus dengan pakar nutrisi dengan pengalaman 20 tahun bersama doktor berpengalaman.

Klik : Daftar Ahli untuk dapatkan produk Shaklee jauh lebih jimat! 

No ID : 1211873


Post a Comment