Saturday, September 17, 2016

Produk Shaklee Bantu Saya Lebih Sihat Dan Bertenaga


Kesihatan adalah satu anugerah yang tidak ternilai Allah berikan kepada semua makhluknya.
Jadi, menjaga kesihatan ini adalah tanggungjawab kita sendiri untuk 
memastikan  kesihatan kita dalam keadaan baik. 

Adakah kita yakin yang kita akan sihat sepanjang hayat? 
Kita sendiri tak tahu kan.
Sebab itu, langkah -langkah untuk kekalkan kesihatan yang sihat perlu dilakukan.
Lagi-lagi makanan yang kita makan sekarang sudah kekurangan zat dan nutrisi.
Bila makanan kurang nutrisi, badan kita juga akan mengalami kekurangan
 zat dan akan terjadi lah bermacam-macam penyakit yang muncul. 


Jadi, apa yang saya lakukan untuk kekal sihat dan bertenaga?
Sudah tentu saya mengamalkan supplement
 dari Produk Shaklee. 

Antaranya :


1. Vitamin c.
siapa yang kenal saya dulu mesti tau saya ni kuat selsema. Sejuk sikit tak boleh mesti asyik bersin je sampai rimas orang dengar. Hehe.
lepas amalkan makan vitamin c, alhamdulillah saya dah kurang selsema.
Kalau kena pon memang kejap sangat. Saya bukan jenis suka ambik ubat kalau selsema atau demam. Jumpa shaklee baru lah semangat nak consume sebab ianya vitamin 😍




2. Ostematrix.
Saya pernah mengadu kat mak saya yang mana saya skit tumit bila berdiri lama. mak saya kata macam orang tua je sakit tumit lah sakit lutut la. 😅 hihi.
padahal umur muda lagi.
Tak tahu kenapa sakit dia mencucuk-cucuk .paling sakit bila saya berjalan jauh atau berdiri terlalu lama.
Masa tu saya ambil dah ostematrix. Tapi sokmo je skip makan😁
Lepas dah tau ostematrix boleh bantu msalah lenguh2 sakit tumit ni, terus konsisten
Alhamdulillah sangat membantu sebab dah tak rasa sakit bila saya berjalan jauh dan berdiri lama nak2 time memasak😅

3. Bcomplex.
Kalau nak tahu Bcomplex juga dikenali sebagai vitamin antistress. Dulu masa memula kahwin , memang selalu sangat stress. tak tahu sebab apa . haha . Alhamdulillah saya sendiri rasa kelainannya bila konsisten makan bcomplex ni. Jarang moody dan nak mengamuk dah! hehe.

Produk Shaklee  memang banyak membantu saya dari segi 
kesihatan dengan izin Allah 😊👍
Alhamdulillah.
Better you, better world 

Tiada apa yang lebih bermakna daripada kesihatan yang sihat :)


Post a Comment