Sunday, September 18, 2016

Apa Yang Membuatkan Saya Setia Dengan Si Dia Dan Takkan Berpaling Lagi?


Siapa kat sini pernah bercinta?
Lumrah orang bercinta mesti akan SETIA dan TAKKAN CURANG dengan yang lain .
betul tak?

 Same goes with me.
Tapi kisah yang saya nak cerita ni bukan kisah cinta antara lelaki dan perempuan.
Tapi kisah saya bercinta dengan Shaklee dan apa yang membuatkan saya
SETIA dengan " Si Dia " ni lah.

Bagaimana saya kenal dengan Shaklee?

Alkisah bermula saya mencari-cari bisnes yang mudah untuk berbisnes dari rumah.
Suatu hari ditakdirkan Allah berjumpa dengan Shaklee. Dan perkara pertama yang saya buat adalah cuba produk Shaklee dan teruskan dengan bisnes.

Apa kesan yang saya dapat dengan produk Shaklee?

Alhamdulillah lepas guna produk Shaklee, saya dapat kesan yang baik.
Paling best , tumit saya yang dulunya sakit mencucuk-cucuk kalau berdiri lama, sekarang dah tak sakit! Saya yang dulunya sembelit sekarang alhamdulillah dah bebas daris embelit. malah lebih lawasa dari dulu. Kalau dulu seminggu boleh kira 2-3 kali je membuang. Kini hampir setiap hari mesti membuang. 

Semuanya asbab je kerana Allah jua yang menyembuhkan segala-gala jenis penyakit. 
Sama macam produk lain jugak kann? 

Tapi nak cerita kat sini, 
bagaimana saya yakin dengan Produk Shaklee ni?

1. Saya yakin sebab Shaklee TAK SAMA dengan produk kat luar sana tu sebab Shaklee merupakan supplement atau makanan nutrisi untuk lengkapkan zat dan nutrisi yang 
diperlukan badan. Sebab setiap dose yang di ambil mengikut keperluan badan. 
Kena tahu setiap tubuh tak sama keperluan vitaminnya.

2. Saya yakin sebab Shaklee ada kajian landmark study yang mana para saintis yang
 terkemuka membuat kajian ke atas mereka yang dah amalkan supplement Shaklee selama
 10-20 tahun untuk tengok kesan terhadap kesihatan. Kajian ini bukan hanya kepada 
pengamal vitamin Shaklee sahaja tapi juga di uji keatas mereka yang 
TIDAK MENGAMALKAN APA-APA SUPPLEMENT dan mereka yang mengamalkan 
supplement JENAMA LAIN. Dan terbukti , Shaklee paling berkesan dalam tahap
 kesihatan lebih baik.

3. Saya yakin Shaklee produk yang sangat affordable dan murah. Ramai yang cakap 
Shaklee mahal. Tapi sebenarnya ianya produk yang tahan berbulan-bulan lamannya! 
Tengok macam Vita C Plus Shaklee, sebotol tahan 6 bulan dengan harga lebih kurang 
0.50 sen sehari je. Berbanding produk kat luar sana ada yang lebih murah
 ( kesan yang cepat sebab ada bahan kimia) dan ada juga yang terlalu mahal. 

4. Saya yakin Shaklee memang 100% guna bahan semulajadi rentetan kisah 
Dr. Forrest C Shaklee yang pernah sakit ketika beliau masih kecil yang mempunyai
 harapan yang tipis untuk hidup lebih lama.. Dan mak beliau sangat percaya kepada
alam semulajadi  mampu menyembuhkan beliau. Beliau berpindah di kawasan gunung dan mengamalkan pemakanan yang sihat serta persekitaran yang sihat. 
Hasilnya , beliau sihat sepenuhnya dan meneruskan hidup sampai dewasa. 
Maka , tercipta supplement Shaklee yang berasaskan tumbuhan dan alam semulajadi. 

5. Saya yakin Shaklee punya tagline " Always Green, Always Work and Always Safe "
memang menepati apa yang Shaklee lakukan. Shaklee telah melaburkan lebih US 250 juta
 dalam ujian klinikal , penyelidikan dan pembangunan. Shaklee juga mempunyai lebih 
100 kertas kerja saintifik dan 90 daripadanya mereka terbitkan dalam jurnal untuk
 membuktikan keberkesanan Produk Shaklee.

6. Saya yakin Shaklee mempunyai SID yang berpengetahuan mengenai produknya bukan sekadar menjual semata-mata. Apa yang saya dapat dari Shaklee ni memang banyak ilmu dan pengetahuan mengenai kesihatan, Makan nutrisi yang kita perlukan ini adalah disebabkan
 makanan yang kita makan sekrang sudah kekurangan zat dan nutrisi menyebabkan kita
terdedah dengan pelbagai penyakit. Sebab tu , pernah dengar kan orang kata punca
penyakit bermula dari perut. Yes! dari makanan itu sendiri.

7. Saya yakin Shaklee membuka peluang menjana income untuk membantu ramai orang 
keluar dari zon sempit ke zon yang lebih luas di masa depan. Kalau korang perasan , takde
 kan jumpa kedai yang jual Shaklee. Sebab Shaklee sangat memahami mak-mak yang
surirumah untuk jana income. Tak perlu nak bukak kedai pon boleh bisnes Shaklee.
 Dan jika terdapat orang yang menjual Shaklee secara terbuka ? membuka kedai ianya melanggar procedure Shaklee itu sendiri. Shaklee hanya ada HQ di beberapa tempat sahaja.
Sebab itu, saya sarankan untuk mereka yang inginkan produk Shaklee dapatkan dari
 pengedar Sah Shaklee supaya anda akan di consult cara makan yang betul.


Bagi anda yang masih mencari Produk Shaklee dan tak berapa yakin dengan
 siapa anda ingin beli , 
boleh dapatkan dengan saya :)

Insyallah , rezeki yang halal bermula dengan cara dan pelaksanaan yang betul.

Semoga bermanfaat.

Terima kasih kerana membaca :)


Post a Comment