Monday, August 29, 2016

Hadiah Dari Sahabat Yang Jauh Di Mata Tapi Dekat Di Hati

Baru ni dapat hadiah dari seorang sahabat yang dulunya teman ke hulu hilir dah macam pakwe makwe dah. hehe . eh , jalan salah faham. sahabat saya ni girl ok. Dan actually dia tua setahun daripada saya. saya panggil dia akak dot.dot.doyt. hehe saja nak rahsiakan nama dia.

Saya kenal dia dari zaman belajar kat Kolej Uniti lagi.
Dan lepas habis belajar , kami bekerja di tempat yang sama.
Masa tu , kerja di Sekolah Rendah Raudatul Ulum selama 3 bulan lebih je.
ada masalah sikit sekolah tu , terus kami pindah ke seremban.
Kerja pulak sebagai guru tadika.

Mujur lah akak ni ada motor, memang ke hulu hilir naik motor.
maka banyak kenangan kami di atas motor, berhujan , berpanas bersama.
sweeettt takk? hehe

akak ni orang melaka dan memang rapat dengan family.
Bila kerja di seremban macam tak boleh pulak nak balik selalu ke melaka.
Jadi , ditakdirkan Allah , akak ni mintak kerja di Kolej Uniti dan masa tu , tetibe saya di lamar untuk bernikah. ceehh ayat. tak menahan,

Bila saya kahwin, dia terus dapat kerja di Kolej Uniti dan dia duduk rumah dia kat melaka. Jadinya pergi kerja ulang alik dari rumah la. Tapi kolej tu tak jauh sangat dari rumah dia.

Sejak itu, kami jarang dah jumpa.
memula itu rasa rindu, banyak sangat kenangan kat Port Dickson terutamanya sebab hampir setiap hari meluangkan masa bersama. mane tak kamcing weh, hehe

Sekarang ni pon selalu bermesej je pastu lama-lama rasa rindu sebab jarang jumpa kan.
hehe macam jauh sangat kan Port Dickson dan Seremban.
even takde lah jauh mana tapi sebab masa , sukar juga nak jumpa.
lagi-lagi saya bukan lagi seorang bujang.

Banyak benda yang saya belajar dari akak ni,
Dia seorang yang sangat tabah ,
seorang yang jiwang suka bagi hadiah dan kata-kata yang jiwang2.
ayat paling dia suka cakap " sayang kamu kerana ALLAH"

aku pulak malu dia sweet-sweet gini. haha
Tapi rasa bersyukur sebab jumpa akak ni.
Kesusahan yang dia hadapi membuatkan dia kuat menghadapinya.
dan sentiasa jadi qudwah untuk diri ini.

Jangan risau kak, akak sentiasa kuat sebab Allah selalu bersama akak, kan akak? :)

Nak tahu apa hadiah dia bagi kat saya ?
sempat  lagi tu dia pass kat orang yang nak pergi seremban untuk bagi hadiah kat saya.


masa mula-mula dapat ni, dia kata sampai rumah baru boleh bukak. hehe
sokmo gitu saje bagi suspen.
saya ingat ni mungkin kotak je kot. dalam mungkin lain. 
sukati je kan .hehee

Last-last bila buka, saya terkejut...
dia bagi saya jam tangan rupanya. terharu rasa. 
siap ada kad ucapan pulak tu .
tak sah kalau takde kad ucapan akak ni. hehe

" Assalamualaikum Ukhti Dieyla, sahabat ana di jalan dakwah dan tarbiyyah :) , 
Jalan dakwah memang berat kan?  moga engkau terus beroleh kekuatan dari Allah " 

"Ikhlas dari Rider Pembina yang sayang kamu kerana Allah"

TERIMA KASIH BANYAK KAK, SELALU MENCERIAKAN HARI ANA. 

Akak ni suka buat orang lain terhibur walaupon diri sendiri tengah ada masalah. 
Tak berubah pon walau pon sekarang dah jauh di mata. 

-Rindu kerana Allah-




Post a Comment