Thursday, August 4, 2016

Bagaimana Lecithin Shaklee Dapat Bantu Kuruskan Badan?


Assalamualaikum.
 Semalam berakhirnya bulan syawal kita selama sebulan. Alhamdulillah :)
bermacam-macam juadah masuk dalam perut tanpa sedar menyebabkan berat badan naik tanpa sengaja ! oppsss..hehe

Berat badan sentiasa menjadi perhatian ramai lebih-lebih lagi perempuan.
Selalu risau akan berat badan dan paling stress bila berat badan susah betul nak turun.

Kuruskan badan sudah menjadi idaman setiap orang terutama wanita dan orang-orang yang mementingkan penampilan diri.
Sape tak suka kan sebab bila KURUS nampak cantik je pakai apa-apa pon.
Secara tak langsung keyakinan diri semakin tinggi bila berat badan kita dalam keadaan yang normal.

Bagi yang berhajat ingin kuruskan badan, pastikan anda TIDAK MENGAMBIL UBAT KURUS sembarangan kerana boleh memberikan kesan yang lebih teruk kepada anda! HATI -HATI ok!
kat luar sana terlalu banyak produk-produk yang menjanjikan kata-kata manis kepada kita.
Bagi saya, kalau nak kurus, kena tahu fungsi produk tersebut,
bukan hanya makan produk je  pasti akan kurus.
Selidik dulu sebelum cuba sesuatu produk.
Yang penting semulajadi dan selamat. Baru lah senang hati nak konsisten sampai berjaya.

 Pernah dengar pasal Lecithin ?
bagi yang belum pernah dengar jom kita kupas bagaimana Lecithin dapat bantu kuruskan badan.

APA ITU LECITHIN ?




Lecithin  diekstrak dari kacang soya organik bukan -GMO dan setiap 
kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol.
Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan memghasilkan acetyl-kolin, 
inositol, fosforus dan lemak tak tepu.

KENAPA KENA AMBIL LECITHIN SHAKLEE?

Lecithin merupakan salah satu vitamin yang terdapat dalam 
SET KURUS SHAKLEE.
Lecithin biasanya diambil oleh orang yang ingin kurus
 dengan bajet yang rendah kerana harganya lebih murah berbanding produk lain.

Lecithin berfungsi menguraikan lemak-lemak yang terdapat dalam badan
 kepada lebih kecil. Dan dengan bantuan Alfalfa Shaklee akan membawa keluar 
bahan buangan ini dengan lebih mudah. 
Sebab itu, Lecithin sangat berkesan jika diambil dengan Alfalfa.

FUNGSI UTAMA LECITHIN

1. Lecithin bertindak sebagai pelarut Kolestrol, triglycerides dan lemak-lemak yang lain.Sebab itu, ia membantu mencegah penyakit-penyakit seperti darah tinggi, strok ,sakit jantung , arteri yang mengecut .

2. Lecithin mampu membakar lemak dengan lebih cepat jika disertakan dengan senaman yangbersesuaian. Pengambilan 4000mg  Lecithin sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan!

3. Lecithin memainkan peranan utama dalam penyerapan zar-zat penting dari saluran darah ke dalam sel-sel badan.Tanpa lecithin yang mencukupi, membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan.

4.  Lecithin membantu melindungi dan mencegah penyakit berkaitan hati dengan menghalang mendapan lemak di hati dan sirosis hati.

5. Lecithin mampu menghalang kejadian batu karang. 90% dari batu karnag terjadi daripada kolsterol dan lecithin membantu mengemulsi lebihan kolestrol dan menyekat kejadian batu karang.

BAGAIMANA LECITHIN BERFUNGSI?


Tonton video ini sampai habis untuk tahu bagaimana
 Lecithin berfungsi dalam badan kita :)


Bagi yang ingin kurus dengan cara yang selamat dan semulajadi, 
saya cadangkan untuk cuba SET BAJET KURUS ini.


DAPATKAN KONSULTASI DAN TIPS EXCLUSIVE
 UNTUK KURUSKAN BADAN DENGAN CARA MUDAH DAN CEPAT!









Post a Comment