Monday, March 21, 2016

Vitamin C Menjamin Wajah Bak Sutera

Selamat pagi warga blog sekalian. 
Pagi ni terasa sejuk sikit sebab cuaca agak mendung. 
boleh jadi kalau terus menerus duk atas katil yang empuk
 kompem mata akan tertutup je kann! hehe.

Tapi gagahkan diri lawan perasaan tu, 
sebab rezeki Allah bagi waktu pagi camnilahh.
Usaha untuk tak tidur sebelum subuh k. 
baru rasa semangat waja sikit pepagi gini. hehe.

ada apa dengan C?

 Saya rasa semua orang tahu apa kelebihan vitamin C.
sekarang pon dah bermacam-macam jenama vitamin C kat pasaran.
 tak nak kalah jugak yang pergi cucuk vitamin C untuk kekal cantik & awet muda tuu, hehe

sebab apa Vitamin C ni PENTING?

keadaan kekurangan Vitamin C menyebabkan jelas kelihatan pada kulit yang lebam teruk.
Vitamin C + Protin adalah sangat perlu bagi membentuk bahan "bersimen" yang dinamakan kolagen,

Bayangkan sel kulit anda sebagai batu dan simen yang melekatkan batu-bata ini supaya menjadi kukuh ialah kolagen.Jadi tanpa simen (kolagen) yang secukupnya, 
maka bahan-bahan akan terbocor menerusi batu-bata (sel-sel kulit).
Dalam keadaan luka, darah sebenarnya melesap menerusi kolagen buruk antara sel.

Untuk melengkapkan analogi 
" batu dan simen " ini adalah :

jika anda menggunakan simen yang lemah untuk melekatkan tembok bata, 
kekuatan dan corak tembok ini akan roboh.
kes yang sama pasti akan terjadi jika kolagen yang anda hasilkan itu lemah
 dan kekurangan vitamin C,kulit akan menjadi kasar dan kedut 
serta cenderung mempunyai liang yang besar.

Vitamin C juga perlu bagi menjamin tiriod yang berfungsi secara normal.
 Tiriod harus dipelihara dalam keadaan baik untuk menjamin kulit halus bak sutera. 

Vitamin C sangat mudah dimusnahkan oleh pencemar udara dan air.
sebagai contoh: 
Orang yang menghisap rokok sekotak boleh membakar sebanyak 500mg vitamin C .
selain itu, Vitamin C juga mudah dimusnahkan oleh stress fizikal dan mental.

APA BEZA VITAMIN C SHAKLEE?

Bagi sesiapa yang belum tahu lagi nama Vitamin C shaklee 
ialah SUSTAINED RELEASE VITA- C.


Shaklee Sustained Release Vita-C 500mg berupaya memberikan perlindungan berkekalan, jam demi jam dengan menggunakan sistem perlepasan berkekalannya. 
Vitamin C merupakan bahan antioksida yang berkeupayaan tinggi yang juga turut dikenali sebagai nutrisi yang berupaya melakukan semua perkara. 

Sustained Release Vita-C mengandungi:
🍄Kandungan Vitamin C yang tinggi.
🍄Sistem perlepasan berkekalan dalam menyalurkan Vitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji buah oren untuk setiap jam selama lima jam.
🍄Formulasi yang membantu mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah


APA BESTNYA SR VITA-C SHAKLEE ni?



✔️vitamin c shaklee ini unik kerana formula sustained release dan formula bioflavonoid.


✔️Sustained (or, Time) Release ialah satu proses di mana vitamin diformulasi khas agar ia dilepaskan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 ke 6 jam. Dengan bahasa ringkasnya, dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu

✔️Sebatian tumbuh-tumbuhan semulajadi, dan bertindak sebagai pigmen tumbuhan dan agen antioksida. kuasa utama bioflavonoid adalah sifat antioksida yang bertindak sebagai agen anti penuaan, keradangan dan mengekalkan kesihatan badan.

✔️Vitamin larut air (B-Complex dan Vitamin C) adalah seperti namanya, mudah larut di dalam air (sebab tu dinasihatkan pengambilan air yang mencukupi apabila mengambil suplemen), dan, ianya tidak boleh disimpan di dalam badan.

✔️Sustained Release supplement boleh menawarkan kesan vitamin yang optimum, meminimumkan kehilangan vitamin dalam proses penguraian (perkumuhan), serta menstabilkan paras darah waktu siang dan malam.


Kebaikan Sustained Release Vitamin C Shaklee

😋Berkesan mencerahkan kulit wajah dan badan secara sekata, licin, gebu, berseri

😋Mengekalkan kelembapan kulit, menghilangkan bintik2 hitam, memudarkan jeragat dan lingkaran gelap di bawah mata

😋Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi yang sihat dan gigi.

😋Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran

😋Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti.

😋Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis.

😋Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress.

😋Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi.

😋Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang.

😋Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya.

😋Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas.

😋Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih –> berguna dalam rawatan anemia. Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah.

😋Merawat jangkitan saluran kencing.

😋Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain.



TAHUKAH ANDA?
1 tablet VITA-C = 7 BIJI OREN SUNQUICK
180 TABLET X 7 BIJI OREN = SEBOTOL SR VITA-C 


WOWWW!! 
banyakkkk kann manfaat Sustained Release Vita-C ni!
sangat jimat beli Vita -C ni terus telan.
nak telan oren hari2 memang taklahh kann. hihi
lagi2 malas nak kupas oren tuu. 
so, telan je vit c kan mudahh :)

eh, VITA - C ni juga boleh buat masker tau! 
sangat berbaloi2 sebab kegunaan 2 dalam 1.
jimat duit takyah beli masker muka dah. 
hehehe.


anda berminat untuk dapatkan VITAMIN C SHAKLEE? 
BOLEH HUBUNGI SAYA TERUS  DI TALIAN 
0145010786 

PENGEDAR SHAKLEE SEREMBAN


sumber : Dr.Bruce B.Miller
Post a Comment