Tuesday, March 1, 2016

Kenapa kena minum ESP?

Dalam banyak banyak makanan di dunia ini, ESP lah benda yang paling kontroversi sekali.

sebab apa?

sebab ada SOYA.

haaa, ada apa dengan SOYA

Macam-macam benda yang dikatakan tentang SOYA ni.

bahaya
penyebab kanser
tak bagus lah dan sebagainya.

Bila keluar fakta bahawa orang Jepun, China dah berzaman makan soya tapi sihat je, 
elok je.
Katanya pulak ohh itu sebab soya mereka menjalani proses penapaian( fermentation) dulu.
Soya yang tidak dijalankan fermentation adalah bahaya!

Sebaliknya beberapa kajian dibuat terutama ke atas penduduk ASIA dan mendapati mereka lebih sihat daripada penduduk Amerika yang tidak makan soya.Manakala separuh dari soya yang diambil oleh penduduk ASIA adalah tidak menjalani fermentation.Ada beberapa jurnal yang dikeluarkan tentang takda beza pun soya sama ada ditapai atau tidak.






SOYA adalah salah satu sumber protein utama bagi orang-orang Vegan ( tak makan benda2 dari sumber haiwan).Diorang ada buat banyak study berikutan kontroversi soya ni terutamanya apabila soya dikaitkan dengan kanser.Mereka dapati kalau makan daging lagi tinggi risiko nak kena kanser.

Kenapa?

faham-faham jelah makanan kita hari ini.
ayam cucuk
lembu dah tak makan rumput dicucuk jugak
dan lain-lain.

Soya bukan makanan sunnah?
habis tu, pisang cheese, brownies cikedut,asam pedas bagai tu makanan sunnah ke?



satu-satunya masalah SOYA adalah GMO

SOYA yang dijual dipasaran adalah GMO iaitu genetik soya yang telah diubah.
tu pasal bahayakan kesihatan, dapat kanser bagai tuu.


jadi , kenapa kena minum ESP?

ESP - ENERGIZING SOY PROTEIN ( soya Non- GMO)

APA BAGUSNYA ESP SHAKLEE?

bila sebut ESP,memang semua orang akan ingat antara kelebihannya :

-Non-GMO ( GMO = Genetically Modified Organism)
- Rendah GI (GI= Glycemic Index)


KENAPA KENA AMBIL ESP SEBAGAI DIET HARIAN?

ESP ni mengandungi asid amino perlu, yakni asas untuk membina
sel tubuh dan hormon yang sihat.
Kalau tubuh kita tak cukup asid amino, dia akan gunakan
protein dari otot kita dan menyebabkan otot kita menjadi lemah.


APA BEZA PROTEIN HAIWAN DENGAN PROTEIN TUMBUHAN?

Protein haiwan datang bersama KOLESTROL.
Manakala protein tumbuhan datang dengan FITOSTEROL.
Fitosterol adalah kolestrol baik yang melawan kolestrol jahat!


APA BEZA ESP DENGAN SOYA LAIN DI PASARAN?

ESP bukan setakat Non-GMO je tapi ESP diproses tanpa bahan kimia.
Kalau nak tahu stevia( pengganti gula yang sihat) pon tak
 berapa sihat sebenarnya sebab nak extract gula tu kena guna bahan kimia.
Tapi ESP ni diproses dengan air kemudian nak bancuh pun 
kita dinasihatkan TIDAK MENGGUNAKAN AIR PANAS untuk 
menjaga kualiti protein.
( air soya kat pasar tu biasa direbus dulu, siapa penah buat soya sendiri tahu le)
apatah lagi soya dalam kotak...


KEKURANGAN ASID AMINO BOLEH MENYEBABKAN KEHILANGAN
SEMANGAT DAN RASA GELISAH?

Kekurangan tirosin dan triptofan memberi kesan kepada
penghasilan neotransmitter yang mencetuskan ketenangan,
fokus, kepekaan serta minat.

TRIPTOFAN adalah asid amino perlu yang tidak dihasilkan 
oleh tubuh kita . Ia hanya boleh diperolehi melalui pemakanan.

TIROSIN disintesis oleh tubuh daripada pengambilan asid amino
perlu yang perlu diperolehi dari pemakanan yakni fenilalanin.



Tunggu apa lagi?

dah tahu kebaikan ESP?

Agak -agak penting tak ESP untuk tubuh kita?

BULAN NI PROMO ESP kaw-kaw punye!!


BUY 2 GET 5%
BUY 6 FREE 1

JOM GRAB SEKARANG!
KANG MENYESAL TAK SUDAH.

SEKIRANYA BERMINAT BOLEH BERHUBUNG TERUS 
DI TALIAN 0145010786 UNTUK 
SEBARANG PERTANYAAN DAN ORDER.


instagram : shakleebydieyla
Post a Comment