Saturday, October 31, 2015

KULIT KAKI KERING DAN MENGELUPAS

Nak dijadikan cerita.

sebelum kami berkahwin , suami saya sudah lama mengalami masalah kaki yang tak pernah elok sejak dari kecil lagi.
katanya dia pernah MC beberapa hari sebelum kahwin disebabkan kaki dia yang bertambah teruk.Doktor hanya bagi antibiotik tapi LANGSUNG TIADA KESAN.

kulit kaki jadi kering dan pedih.
ditambah pulak dia pergi kerja kena pakai stokin dan kasut lebih 12 jam
tu yang membuatkan kaki dia tak bernafas.
kadang-kadang akan muncul nanah, berair dan rasa pedih kalau terkena air.


LEPAS KAHWIN

saya baru tahu masalah kaki dia.
yelaa takkan sebelum kahwin nak telek lelebih plak kan,hehehe
 saya tengok keadaan kaki dia memang teruk.
setiap malam mengadu sakit dan bagitau kalau-kalau tumbuh kat tempat lain pulak.

ni gambar bahagian tapak kaki yang kering dan mengelupas
kadang kadang rasa gatal


LEPAS TU, 

kebetulan kakak ipar jual BIOrzky , air zam zam yang telah dibacakan ayat-ayat Quran.
katenya elok untuk luka-luka dan kegunaan yang meluas. 
hanya sembur pada tempat luka 
atau boleh juga sembur di dalam mulut sebagai penawar.


MAKA DENGAN ITU,
saya cuba ikhtiar dan 
saya pon beli dengan harga RM30 sebotol.
setiap malam sebelum tidur saya akan spray kat kaki suami.

ni laaa rupenya BIOrzky tu



HAMPIR SEBULAN GUNA BOIrzky

keadaan kaki suami tetap sama.
seolah-olah patah tumbuh hilang berganti nanah yang ada kat kaki dia.cewahhh.hehe
hari ni elok sikit.
esok dah tumbuh daa kat jari sebelah dia plak.
tapi kaki yang sama. sebelah kaki lagi elok takde pape.

kakak ipar pernah cite pasal kaki suami saya ni.
KEMUNGKINANAN besar dia waktu kecil tak menyusu badan sebab mak mentua (mak dia laa kan) duk kat hosptal lama lepas bersalinkan dia sebab uri tertinggal kat dalam.
boleh jadi badan dia kekurangan vitamin dan nutrisi menyebabkan kaki dia kurang kelembapan menyebabkan kering.Lagi-lagi suami saya tak minum susu ibu sejak dari baby lagi.

boleh baca apa khasiat susu ibu di sini


TAK LAMA LEPAS TU....

saya berkenalan dengan SHAKLEE.
disinilah titik perubahan kaki suami saya dengan IZIN ALLAH.
(rujuk entry yg lepas di sini)

ni lah hasil setelah consume hampir sebulan
ZINC + VITALEA



ALHAMDULILLAH 

saya seronok sangat sebab nampak perubahan depan mata sendiri.
Selama suami mengambil zinc dan vitalea ni, 
dia dah tak mengadu dah sakit-sakit kaki.
kaki dia pon sekarang dah semakin elok.
sekarang proses nak tumbuh kulit baru .

Rupa-rupanyaaa....

ZINC boleh menyembuhkan luka dengan cepat. 
highly recommended kepada yang lepas pantang untuk amik zinc ni sekali
supaya luka lepas bersalin cepat elok.

VITALEA pula 28 multivitamin yang diperlukan oleh badan.
Vitalea ni sangat penting untuk sel-sel badan kita sebab tu kaki suami saya semakin elok 
sebab vitalea membantu pertumbuhan sel baru.



ALHAMDULILLAH DENGAN IZIN ALLAH , 
IKHTIAR DENGAN SHAKLEE.
HASILNYA SEMAKIN BAIKK!



berminat dengan SHAKLEE
hubungi je saya 
whatsapp/ telegram/sms
0145010786